30 November 2021

Pengalaman - Proses Jual MPV Exora 1.6AT CFE (Turbo)


Assalam semua...lama tak berDIY...kali ini bukan saya nk kongsi pasal DIY ..tapi nk kongsi pengalaman saya jual MPV saya...lepas ni takde lagi DIY dari Exora...sebab dah jual...next kita DIY pasal SUV plak bro...tunggu....!!!!


Model : Exora CFE 1.6A/T (Turbo)
Manufacturer : Proton
Year : 2013
Spec : Standard
 
1 : first survey di mytukar...inspection dalam masa 2jam terus dapat harga.beza dgn carsome harga lebih rendah.
 

2 : second survey di carsome...inspection dalam masa 2jam terus dapat harga..beza dgn mytukar harga lebih tinggi
 

3 : millage selama7 tahun 109914 odo meter..kereta jalan weekend...hantar ank gi sekolah..pergi kerja..tanpa accident...setakat bini langgar tepi divider longkang tu ada la....
 

4 : last photoshoot sebelum kereta dirisik orang....buyer usedcar dari kuala terengganu.
pengalaman menggunakan exo ni...servis diajaga dengan rapi...och tak pernah pecah sebab minyak gred baik HDEO inside..servis setiap 6k..orang lain seminggu keluar showroom dah pecah..herannn aku..kau sesah kaw2 eh..
 


5 : siap tukar android 10inch beli shopee..wiring sendiri..android shopee rm280..puashati pakai..best....
 

6 : runner ..buyer dari terengganu datang collect exora...di putrajaya...siap buat tukar hak milik...


7 : runner ensem ni taw jaga kereta...sethentian dia akan update...bagus bro..TQ
otw lepas photoshoot..nampak plak kelibat sidia..sakit plak hati kita...kahkahkah...sembang dgn SA proton bangi utk proses kereta seterusnya...saya offer kereta testdirve nak beli..bos dia xnak jual..la....hahaha hareyy




8 : exo siap buat inspection di terengganu...berjalan dgn lancar...tanpa ada sangkut dimana2..walaupun kita taw kondisi kereta kita..tapi belum tentu ianya tepat..kadang2 ada problem side manufacturer defect ...pasal salah cetakan no enjin dan lain2..pasal ni la saya berkeras dgn buyer...rupanya disitu sy belajar sesuatu yg baru..sbb ada pengalaman sepupu kena..

buyer buat full settlement di bank ...dan saya dapatkan e-batal terus dari bank ..serta transaksi dibayar sepanjang 7tahun memiliki exora...

terima kasih berkhidmat utk saya dan keluarga...exora memang terbaik...dari segi prestasi...jimat minyak utk long distance..nk memotong overconfident beb..



sesiapa sahabat..kawan..sedara...yg terbeli exora ni...boleh jumpa ngeteh dgn saya...
rindu gak dengan janda saya ni.... lokasi di used car kuala terengganu..

boleh contact owner usedcar ni kalau berminat..

En Allauddin : 019-9836959
Daya Auto Terengganu

* info terkini : 07disember2021 exora masih ada di used car terengganu. 
(Daya Auto Sdn Bhd)

Sekian..Terima Kasih





 


 














Tiada ulasan: