18 September 2013

Info - Proton Exora Dianugerahkan 4 Bintang ANCAP

Satu lagi ujian kemalangan pengumuman keputusan, berikutan baru-baru ini kedua NCAP keputusan ujian fasa ASEAN - Australian Program Penilaian Kereta Baru (ANCAP) awal malam ini mengeluarkan keputusan penarafan keselamatan rasmi untuk dua kenderaan Proton, Proton Suprima S dan Exora.

 



Exora telah diberi penarafan keselamatan ANCAP empat bintang,  untuk semua varian. Ia ditayangkan di Australia pada Pameran Motor Sydney Oktober lalu bersama sedan Preve, tetapi hanya membuat pasaran bulan ini.


 

MPV itu, yang dilengkapi dengan dua beg udara hadapan dan sisi dengan toraks dan perlindungan kepala untuk pemandu depan, menjaringkan 26,37 daripada kemungkinan 37 mata. Dalam kemalangan ujian mengimbangi, Exora mendapat 10.55 daripada 16 mata - pemandu perlindungan dada diterima dan perlindungan kaki adalah kecil. Dalam kesan sampingan ujian kemalangan, ia berjaya 14.82 daripada 16 mata - pemandu perlindungan dada telah disenaraikan sebagai boleh diterima.


 
Hasil Exora - dengan ujian yang dijalankan pada bulan Julai - mencerminkan prestasi dalam 40% ujian hadapan mengimbangi, di mana risiko kecederaan serius kepada kaki pemandu adalah tinggi. Prestasi kesan sampingan adalah baik, tetapi keputusan ujian pejalan kaki keseluruhan miskin, menurut ANCAP.




 "Kekurangan beg udara langsir belakang juga kebimbangan bagi penggerak orang yang tidak dapat dielakkan akan dipasarkan kepada keluarga" kata Pengerusi ANCAP Lauchlan McIntosh.

Tiada ulasan: