3 Mac 2017

Info - Perbezaan Air Filter Stock OEM vs K&N Aftermarket




4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Aftermarket mmg byak liang udara boleh masuk so angin dpt di sedut ngan byak tpi kena settup juga kdar api n petrol yg tbaik utk di campurkan ngn kadar udara yg telah byak dari biasa. Klau udara je byak tpi api n petrol kurang xguna gak nanti jadi sebu kcuali kreta dah di ubahsuai lgi pun knderaan yg dh ubahsuai ni mmg wajib kena open pod airfilter ni baru settup tbaik n kena tau gak utk jngka msa pnjang bhwa hbuk2/pasir halus juga boleh masuk so boleh mggngu semasa proses pmbkaran. Nanti piston plak calar huhu. TB pun nk kena rajin servis elok stiap 50-60000km trus stiap 10-20000km nk kena servis n tuning. Pkai sndart je sebab jurutera knderaan dah set kdar udara yg ckup utk knderaan tsebut ikut cc/enjin. Jnji pastikan guna yg original bukan local part sebab local mmg murah n nmpak sma cm original tpi kdar udara yg masuk amat sdikit bbnading yg original. (Info utk pngguna yg baru cdang nk mncuba aftermarket airfilter ni)

RotorMasters berkata...

tapanama - kalau ikut teori otomotif mmg betul,,,sepatutnya klu pakai openpod kena tuning semula..begitu juga dgn drop in..ini disebabkan material aftermarket berbeza dgn oem spt yg en ckpkan..bukan lepas tukar terus lenjan dan bezakan dgn sebelum...tp ramai yg berfikir sebegitu...bila minyak kuat mula la kecam parts tu fake la apa la..hahhaha...nk modifikasi jgn ikut org..kena ada xbyk sikit info @ teori berkenaan modifikasi tersebut.

Tanpa Nama berkata...

Betul2. Kebanyakkan orang dengar je trus beli n psang pas 2 dah bajet power dri sbelumnya pdahal klau x settup2 lain xguna gak cam motor juga buka kotak angin kburetor mesti nak kena settup dlu smua baru ok n xde r sebu je bila tgah speeding. Cam sya dlu lah terpengaruh ngn simota twin turbo fan ckap jimat petrol 15% lah tmbah horse power 10% r tpi bila nk memotong kereta jdi berat n sebu pas 2 mnyak kuat mkan trus sya buka blik servis blik TB pkai stndart. Lagi ok n jimat mnyak huhu. Klau nk rsa prubahan ketara ni baik ubah sistem ekzos lagi puas hati dri airfilter ni ye x en. rotormaster? Pngalaman sya msa pkai 4-2-1 lebih pda pick up je 4-1 skang ni lebih pda top pick up kurang dri msa 4-2-1 tpi sya tmbah pick up ngn gunakan center bullet baru trasa pick up & top end yg baik.

RotorMasters berkata...

tanpanama- betul tu..sebab tu ilmu kena ada walaupun skit berkaitan otomotif ni,,,bkn apa takut kita dh kuar modal besar tp xdpt setup yg kita inginkan..yg penting jgn ikut orang..xkisahlah member tu racun apa sekalipun...hahaha