16 Disember 2013

Info - Review Exora CFE 2013 (By RotorMasters)

 Salam 1 malaysia,saya nk review sikit pasal perubahan dari segi aksesori model exora sekarang & sebelumnya.Untuk pengetahuan anda terdapat banyak aksesori yg telah dikeluarkan oleh pihak Proton untuk model ini.Sila cek "memo" yang saya sertakan dibawah.

Varian Exora CFE = Standard / Premium / Prime

"Memo" yg dikeluarkan untuk semua SA proton

 masih mengekalkan Rims 16" sedia ada.

 Plate Holder masih ada untuk model sekarang.

Emblem CFE telah ditukar pada Emblem Turbo.Bagi Varian (Premium & Prime sahaja)

Tiada lagi Door Visor untuk model Premium & Prime

 Dari segi keselamatan Security Etching tidak disertakan untuk (standard/premium/prime)

Logo Proton tidak lagi terdapat pada "Coil Mat".

 Sekiranya anda pembeli terkini,anda akan diberi penjelasan mengenai aksesori yg tidak lagi terdapat pada model Exora ini..Sekian,Terima Kasih.


8 ulasan:

campaiyon berkata...

Erkkkk... apsal aku tak tau ni baim....

RotorMasters berkata...

baru je berkuatkuasa,sertamerta lak tu...smp aku call cose dia pun xtau..fuhh...

zul berkata...

saya order exora premium yg harga rm80025.50..taapi dapat exora premium rm78720.50..banyak accesori dah tak ada..

RotorMasters berkata...

harga asal premium rm80k..sblm sign agreement cek dlu harga & accessories dgn salesman proton..confirm baru sign..

campaiyon berkata...

Tu la pasal..... derang belum tengok lagi ngan spare tyre... sama ke r rim besi.... aku masa sign agreement aku bukak semua benda luar dalam... yg boleh bukak n tengok laaaa.....

RotorMasters berkata...

aku kawtim dgn salesman,siap tukar lagi dgn exo sebelah..dptla tukar karpet 1set..hehe..

Tanpa Nama berkata...

Tapi bagi saya berbaloi la. tak dak 7 benda ja tapi harga turun sampai 4k..saya antara pembeli exora premium edisi desimber 2013 ni.. yg penting ada turbo kat emblem..hahaha.

RotorMasters berkata...

betul tu..sbb rm4k tu mcm2 boleh buat..klu ikutkan harga barang aksesori tu tak smp rm4 jika pasang sendiri..emblem turbo tu RM25 sahaja..