5 Jun 2013

Info - Grand Livina Baru Dgn CVT 4Kelajuan

Nissan Grand Livina facelift telah diperkenalkan kepada pasaran Indonesia minggu ini dan seperti yang kita dilaporkan sebelum ini, MPV dikemaskini mendapat enjin baru dan pilihan kotak gear. Pelancaran itu telah mengesahkan bahawa baru X-Tronic transmisi CVT hanya boleh didapati enjin 1.5 liter, manakala varian 1.8 liter tentera pada dengan kotak yang sedia ada auto empat kelajuan.


A Nissan Motor Indonesia rasmi menjelaskan bahawa lebih tua motor 1.8 liter telah sentiasa bertujuan untuk menggunakan transmisi konvensional, dengan tidak bercadang lagi untuk menawarkan dengan CVT. Dia juga menyebutkan yang baru, yang lebih cekap HR15DE enjin 1.5 liter powerplant yang sesuai untuk MPV, pada kurangnya untuk pasaran Indonesia, dengan itu keputusan untuk berpasangan dengan transmisi baru.




Di Malaysia pra-wajah Nissan Grand Livina menggunakan sama ada enjin 1.6 liter atau 1.8, kedua-duanya dengan transmisi automatik empat kelajuan. Kami menganggap mereka ini akan tinggal di tidak berubah, tetapi soalan kekal sama ada Nissan akan menggunakan baru 1.5 liter / gabungan CVT untuk varian yang lebih berpatutan.






Tiada ulasan: