12 Disember 2013

DIY - Boot Carpet (Exora)

Salam 1 malaysia,saya nk kongsi 1lagi DIY yg boleh dbuat sendiri oleh anda,untuk model CFE varian standard tidak terdapat boot tray,bila buka door tray nampak bahagian boot bay.saya cuba menutup bahagian tersebut dgn menggunakan karpet jenis material span yg dibeli dari kedai ahbeng.tujuan kalau letak spanar tak la bising sgt bila anda ambil selekoh.

Contoh : Exora model M-Line 

1 : keluarkan jack,spanar & tray.

2 : Gambar dibawah untuk varian CFE standard,hanya terdapat jack & spanar sahaja.

3 : saya potong karpet mengikut layout dlm boot bay.mark n potong.bila masuk kelihatan fit. (tiada gap)

4 :  masukkan semula barang tersebut & tutup semula door tray

 info : Untuk model CFE standard tidak terdapat jaring tersebut,jaring tu berharga RM100++.sekian.t.k

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

As salam Tuan...
Mana nk beli jaring tu?
Saya guna Bold CFE Standard...
slalu jer brg jatuh brterabor bila bukak bonet...sudilh kiranyer Tuan dpt membantu saya...
TQVM

RotorMasters berkata...

wslm bos...jaring tu boleh beli kat SC proton yg terdekat dgn tempt en..klu boleh SC yg ada jual spare parts la...harga RM130 klu xsilap sy..

Unknown berkata...

Boss ada lg jual jaring exora tu ke

RotorMasters berkata...

unknown - jaring exora tu ada jual kat SC..beli kt sana lebih berkualiti dari kedai aksesori..sbb aksesori nya parts panjang tak sama..

Unknown berkata...

Saya baru beli kereta exora 2019 tk sampai setahun lg... Nk tnya kusyen tmpat duduk belakang.. Semua kusyen kulit tp sebelah belakang dia jenis baldu tau bila kita lipat kusyen belakang dia punya mcm baldu tau dia bila sapu kan dia berbulu.. Nk tnya ada tk dia punya sarng ka untuk tutup belakang kusyen tuu agar tk lekt habuk..