25 September 2014

Info - Proton Iriz @ PCC Dianugerahkan 5 Bintang ANCAP


NCAP ASEAN telah mengeluarkan keputusan ujian kemalangan bagi Proton Kereta Kompak. Proton PCC telah dikadarkan 5 stars (14.07 daripada 16 markah) dalam ujian Dewasa Penghuni Perlindungan NCAP ASEAN, dan 4 bintang (82%) dalam ujian Anak Penghuni Perlindungan. Varian diuji mempunyai Kawalan Kestabilan Elektronik (ESP) dan beg udara berkembar, manakala bahagian atas-spec varian Malaysia PCC dijangka mempunyai enam beg udara.

Menurut NCAP ASEAN, Proton telah menetapkan satu trend baru dalam menghasilkan kereta yang lebih selamat, dan ini merupakan kali kedua bagi Proton untuk mencapai 5-Bintang di AOP selepas model Proton Preve dan Suprima S. Di samping itu, Kawalan Kestabilan Elektronik dibuat sebagai patut standard di semua varian dan tawaran ini adalah sejajar dengan objektif NCAP ASEAN untuk menjadikan ESC lebih berpatutan kepada pengguna. 



Pengerusi NCAP ASEAN, Prof Wong menambah, "Saya mengucapkan tahniah kepada Proton untuk pencapaian ini dan mudah-mudahan ini akan menetapkan satu trend di kalangan semua pengeluar untuk menghasilkan satu" platform global "kereta 5-bintang di rantau ini, dan keselamatan tidak akan dikompromi semata-mata terutamanya untuk kereta peringkat kemasukan. "

Berikut adalah jadual perbandingan cepat untuk membandingkan keputusan Proton PCC dengan kereta B-segmen lain kemalangan diuji oleh NCAP ASEAN. Kami juga melemparkan Perodua Axia dalam demi perbandingan.


Tiada ulasan: